Środki finansowe na działalność Oddziałów można pozyskiwać w różny
sposób, jak np. przez organizowanie imprez naukowych, wykładów,
wystaw i prowadzenie badań naukowych. Przedsięwzięcia te mogą
finansować różne jednostki organizacyjne m.in. firmy farmaceutyczne.
Mogą one przekazywać kwoty na takie lub podobne cele, finansując je w
całości lub jako udziałowcy konkretnego przedsięwzięcia.
Oddziały PTK, jako organizatorzy, powinni zawierać z takimi firmami
umowy. Na podstawie tych umów księgowy Oddziału wystawia f-rę VAT,
początkowo proforma, a po otrzymaniu środków pieniężnych f-rę VAT.
Księgowość Oddziałów jest zobowiązania do prowadzenia rejestrów
VAT (zakupu i sprzedaży) i na ich podstawie opracowania deklaracji
VAT-7. W terminie do 15 dnia miesiąca następnego za m-c poprzedni
wspomnianą wyżej deklarację VAT, wraz z kopią rejestrów VAT, należy
przekazywać do Księgowości Zarządu (adres: ul. Puławska 71 lok. 6 ,
02-595 Warszawa) w celu opracowania deklaracji zbiorczej i rozliczenia z
Urzędem Skarbowym.
Razem z tymi dokumentami należy przekazywać kwotę wyliczonego
podatku należnego VAT na konto Zarządu Głównego:
02 10501214 1000 0007 0129 9208
|